Чайковська Ганна Богданівна

Чайковська Г. Б.


Доцент кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти

Кандидат
 біологічних наук
      


E-mail:  chaicovska_anna@ukr.net



Профілі:

     Google Scholar  

     ORCID 
     Web of Science
     Scopus

Освіта

У 2000 році з відзнакою закінчила Тернопільський державний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка за спеціальністю «Біологія з додатковою спеціальністю хімія» та здобула кваліфікацію вчителя біології,  хімії, валеології та основ екології, педагогіки і методики середньої освіти.

У 2001 році з відзнакою закінчила магістратуру цього ж закладу вищої освіти за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Біологія» і здобула кваліфікацію магістра педагогічної освіти, викладача біології.

З 2001 р. по 2004 р. навчалася в аспірантурі Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. У 2005 р. захистила кандидатську дисертацію на тему: «Роль ліпідів в адаптації мозку риб до дії важких металів» у спеціалізованій вченій раді Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича.

14 квітня 2011 року рішенням Атестаційної колегії здобула звання доцента кафедри природничих і математичних дисциплін початкового навчання.

Досвід роботи

З 2000 року – у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка:
  • 2000-2002 рр. –  лаборант, а згодом молодший науковий співробітник наукової держбюджетної теми;
  • 2006-2008 рр. –  асистент кафедри природничих і математичних дисциплін початкового навчання;
  • 2008-2011 рр. – викладач кафедри природничих і математичних дисциплін початкового навчання;
  • 2007-2009 рр. – заступник декана факультету підготовки вчителів початкових класів;
  • З 2011 р. – доцент кафедри природничих і математичних дисциплін початкового навчання, згодом кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти;
  • 2011-2023 рр. – заступник декана факультету педагогіки і психології;
  • З 2023 р. – керівник навчально-наукового центру організації освітнього процесу.
Відзнаки

Нагороджена грамотами і подяками Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, органів місцевого самоврядування, подяками закладів загальної середньої освіти.

Нагороджена Подякою Міністерства освіти і науки України.
 
Сфера наукових інтересів

Освіта для сталого розвитку, екологічна освіта, підготовка майбутніх вчителів на засадах сталого розвитку.

Стажування
  • Науково-педагогічне стажування в Куявському університеті у Влоцлавеку (Республіка Польща) (2020 р.);
  • Міжнародне стажування "Digital Future: Blended Learning" в університеті прикладних наук Анхальт (Німеччина) (2022 р.);
  • Участь у міжнародному проєкті «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» (2021-2022 рр.);
  • Участь у міжнародній науковій лабораторії для освітян «Digital labs: teachers of exact and natural sciences» (2022 р.);
  • Курси за напрямком наукової та викладацької діяльності на міжнародній платформі Coursera.
Основні публікації

Монографія
Чайковська Г.Б. Екологічна підготовка майбутніх фахівців початкової освіти у контексті освітніх реформ. Підготовка майбутніх фахівців початкової та дошкільної освіти : стратегії реформування : колективна монографія / за ред. : В. М. Чайки, О. І. Янкович. Тернопіль : Осадца Ю. В., 2019. C. 26–37.

Посібники
1. Чайковська Г.Б. Вікова фізіологія і валеологія. Навчальний посібник. Тернопіль : Вектор, 2022. 108 с.
2. Чайковська Г.Б. Основи екології. Тернопіль : Вектор, 2022. 108 с.
3. Природа рідного краю, материків і океанів.  Навчально-методичний посібник. Тернопіль: ТНПУ, 2017. 124 с.
4. Теорія і методика екологічної освіти в ДНЗ. Навчально-методичний посібник. Тернопіль: ТНПУ, 2013. 76 с.

Статті
1. Chaikovska, H., Levchyk, I., Yankovych, O., Kuzma, I. and Rozhko-Pavlyshyn, T. (2021). Formation of sustainable development competencies in primary school children. Journal of Education Culture and Society, 12(2), 341–360. 
2. Chaikovska H. . Integration of education for sustainable development in higher education institution: problems and perspectives. Social Work and Education, 2023. 10(1), 123–133. https://doi.org/10.25128/2520-6230.23.1.11
3. Kuzma, I., Chaikovska, H., Levchyk, I. and Yankovych, O. (2022). Formation of Financial Literacy in Primary School Students. Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science, vol. 15, no. 3, pp. 142–155. 
4. Yankovych O.,  Kuzma I., Prymakova V., Onyshkiv Z. and Chaikovska H. Training future primary school teachers for the formation of students’ skills to cooperate in a team / et al. // Second international conference on history, theory and methodology of learning (ICHTML 2021), Kryvyi Rih, Ukraine, May 12-14, 2021. 2021. Vol. 104. P. 1–9. 
5. Чайковська Г.Б. Застосування педагогіки емпауерменту у підготовці майбутніх учителів початкової школи на засадах сталого розвитку. Освітологічний дискурс. 2023. № 1(40). С. 184–199.
6. Чайковська Г.Б. Формування компетентностей сталого розвитку в процесі фахової підготовки майбутніх вчителів початкової школи. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2022. № 1. С. 72–80.
7. Chaikovska H. B., Levchyk I. Yu. Interdisciplinary integration of education for sustainable development into higher education institution (integrated ESP case study). (Міждисциплінарна інтеграція освіти для  сталого розвитку в ЗВО (на прикладі інтегрованого навчання англійської мови для спеціальних цілей)). Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки: науковий журнал, 2022. Вип. 2 (109). С. 195–212.
8. Чайковська Г.Б. Освіта для сталого розвитку в сучасній початковій школі: умови впровадження. Педагогічний альманах : збірник наукових праць. Херсон : Херсонська академія неперервної освіти, 2021. Вип. 47. С. 50–57.
9. Чайковська Г.Б. Професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи на засадах сталого розвитку. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Ужгород, 2020. Вип. 1 (46). С. 138–142.
10. Проектні технології як ефективний засіб формування екологічної культури студентів. Наукові записки ТНПУ імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка, 2017. № 3. С. 106–113.
Menu
Приймальна комісія
Тел. (098) 416-65-93 Тел. (063) 952-00-05 Тел. (0352) 53-39-58
Email: pk@tnpu.edu.ua
Офіційна скринька
Email: info@tnpu.edu.ua

Гаряча лінія
Тел. (0352) 43-58-80 Email: pravo@tnpu.edu.ua
Ресурси