Ратушняк Наталія Олегівна
Доктор філософії
Викладач кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти
e-mail: ratushniaknatalia@tnpu.edu.ua
Короткі біографічні дані та аспекти професійної діяльності
Народилась 4 січня 1992 року в місті Борщів, Тернопільської області.
Закінчила:
1. Великоберезовицьку ЗОШ I-III ступенів в 2009 році.
2. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2014,cпеціальність: Початкова освіта, кваліфікація:Організатор початкової освіти, вчитель початкової школи, диплом: ТЕ №47642027 від 25.06.2014 р.
3. Вищу лінгвістичну школу в Ченстохові (м. Ченстохова, Республіка Польща), 2015, спеціальність: Педагогіка/початкова освіта з дошкільним вихованням/Магістр, диплом: 5857 від 30.10.2015 р.
4. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2014, спеціальність: філологія, кваліфікація: германьскі мови та літератури (переклад включно), перша англійська, М21 №130430 від 31.12.2021 р.
Науковий ступінь: доктор філософії; шифр: 013; спеціальність: Початкова освіта. Тема дисертації: «Індивідуалізація інклюзивного навчання учнів початкової школи». Диплом: ДР 002453, 01.11.2021 р.
Член «Ради молодих вчених ТНПУ ім. В Гнатюка», Учасник команди The LEGO Foundation в Тернопільській області.
Сфера наукових інтересів
Дошкільна та початкова освіта, інклюзивна освіта, педагогіка.
Стажування, підвищення кваліфікації
1. Міжнародне стажування «Digital Future: Blended Learning», Сертифікат October 2, 2023 – November 30, 2023/ 180 hours
2. Західноукраїнський національний університет
Термін стажування: 21.10.2024 р по 29.11.2024 р.
Тема: «Методика роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в закладах дошкільної освіти»
Основні публікації
1. Zdanevych, L. V., Chaika, V. M., Pysarchuk, O. T., Tsehelnyk, T. M., & Ratushniak, N. O. (2020). Training of future teachers for work with children under the conditions of preschool inclusive education. Revista Tempos E Espaços Em Educação, 13(32), 1-15. URL: https://doi.org/10.20952/revtee.v13i32.14943 (web of science).
2. Чайка В. М., Писарчук О. Т., Ратушняк Н. О., Теслюк О. Я. Формування вмінь самоорганізації навчальної діяльності учнів початкової школи з особливими потребами. Zeszyty Naukowe. Wyższej Szkoły Gospodarki, Tom 36, S. 163-177. URL: http://www.ers.byd.pl/userfiles/files/ZN%20ERS%20tom%205%202020.pdf
3. Писарчук О. Т., Жаркова І. І., Ратушняк Н. О., Чайка В. М., Янкович О. І. Інновації в професійній підготовці майбутніх вихователів в умовах війни. Вісник науки і освіти, № 4(10) (2023):https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-4(10)-642-652
4. Shyshak, A., Ratushniak, N., Chaika, V., Petrytsa, Y., & Matskiv, M. (2023). Formation of Literary Competence of Junior Schoolchildren by ICT Tools. Journal of Higher Education Theory and Practice, 23(1). https://doi.org/10.33423/jhetp.v23i1.5784 (Scopus)
5. Ратушняк Н. О. Індивідуалізація інклюзивного навчання учнів початкової школи: методичні рекомендації. Тернопіль : Вектор, 2020. 64 с.
6. Ратушняк Н., Проблеми інклюзії: реалізація принципу наступності дошкільної і початкової освіти. Збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю (23-24 листопада 2023 року, м. Вінниця). За науковою редакцією Браніцької Т. Р. Видавництво КЗВО «Вінницька академія беперервної освіти». Випуск № 5 (38), 2023. 207 с.
7. Ратушняк Н., Використання LEGO-технологій у підготовці майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. ІІI Всеукраїнська науково-практична конференція «Використання технологій менеджменту якості в уаправлінні закладами освіти»,Тернопіль, 15 листопада 2024 р. (Виступ на конференції)
8. Ратушняк Н.. Труднощі у роботі вихователя закладу дошкільної освіти в умовах війни та методи їх подолання Науково-практична конференція «ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС У ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ: ТЕОРІЯ, ПРАКТИКА, ІННОВАЦІЇ», м. Київ, 27 вересня 2024 р.(Виступ на конференції)