Куца Лариса Петрівна

Куца Лариса


Кандидат філологічних наук,

доцент кафедри філологічних дисциплін початкової освіти


Профілі:
     Google Scholar
     ORCID
     ReseacherID

     



Вищу освіту здобула у Львівському національному університеті імені І.Франка (кваліфікація – «Філолог. Викладач української мови і літератури»). 

Працювала головним редактором освітнього видавництва (1999-2012 рр.). 

У 2012 р. захистила кандидатську дисертацію на тему «Суб’єктна організація поезії Івана Франка (збірки «Із днів журби», «Semper tiro»)». 

У 2012-2013 рр. – доцент Львівського державного університету безпеки життєдіяльності. 

З 2013 р. працювала викладачем кафедри філологічних дисциплін початкової освіти Тернопільського національного університету імені В.Гнатюка.

З 2019 р. – доцент кафедри філологічних дисциплін початкової освіти Тернопільського національного університету імені В.Гнатюка.

Член Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва.

Сфера наукових інтересів: поетика дитячої літератури.


Викладає навчальні курси:

«Дитяча література» (для спеціальності «Початкова освіта»)

«Дитяча література» (для спеціальності «Дошкільна освіта»)

«Література для дітей дошкільного віку»

«Дитяча література» (для іноземних студентів)


Стажування:

2018 р. – у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника.

2019 р. – у Вищій лінгвістичній школі в м. Ченстохові (Польща) (участь в Європейському освітньому проекті «The Innovative Methods and Technologies of Teaching: the Newest in the European Educational Practice (Philology)»).


          Основні публікації:

1. Радість буття як основний емоційний тон поезії Миколи Вінграновського для дітей. Література. Діти. Час. Вісник Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва. Вип 4. Рівне: Дятлик М., 2013. С. 81-87. 
2. «…Се поезія бажання життя» (основний емоційний тон поезії Тараса Шевченка у висвітленні Івана Франка). Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Філологія. Соціальні комунікації. Ужгород, 2014. Вип. 1 (31). С. 142-146.
3. Символічна реальність ліричного розповідача в поетичному циклі Івана Франка «Із книги Кааф». Слово і час. № 6, червень. 2015. С. 11-17.
4. Гра хронотопів у повісті Івана Андрусяка «Вісім днів із життя Бурундука». Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Філологічні науки: [зб. наук. ст.] / [гол. ред. В. А. Зарва]. Бердянськ : ФО-П Ткачук О. В., 2016. Вип. ІХ. С. 103-112.
5. «Дивна дитина», або «Якесь не таке, як люди…» (стереометричне прочитання оповідання І.Франка «Під оборогом»). Література. Діти. Час. Вісник Центру дослідження літератури для дітей і юнацтва. Вип. 5. Львів : 2016. С. 81-91.
6. Те, чого діти «досі не мали» (настроєва палітра поезії М.Вінграновського для дітей). Наукові записки Терноп. нац. педагог. ун-ту ім. В.Гнатюка. Серія: Літературознавство / за ред. д.ф.н. М.П.Ткачука. Тернопіль: ТНПУ, 2017. Вип. 46. С. 175-186.
7. Поетичний триптих Івана Франка Semper tiro : профіль власне автора. Spheres of culture. Journal of Fhilology, History, Social and Media Communication, Political Science, and Cultural Studies. – Branch of Ukrainian Studies of Maria Curie-Sklodovska University in Lublin. – Lublin. 2018. –Volume ХVІІ. – P. 95-107.
8. Синтез душевного і пейзажного «пленеризму» у збірці І.Франка «Із днів журби». Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В.Гнатюка. Серія: Літературознавство. Вип. 51. Тернопіль, 2019. С. 94-106.
The images of the «East» in Ukrainian historiographic tradition: the problem of designing mental maps / І.Kutsyi, L.Kutsa. East European Historical Bulletin. 2019. Issue 11. P. 180-189
9. Larisa Kuca. Психопоэтологическая парадигма мысль – слово в повестях Ивана Андрусяка для / про подростков. Slavia Centralis. 2020. № 1. P. 202-217 


Посібники, навчально-методичні посібники:

1. Дитяча література. Тернопіль : ТНПУ, 2016. 136 с. 

2. Література для дітей дошкільного віку. Тернопіль: ТНПУ, 2018. 29 с.

3. Дитяча література (для спеціальності «Початкова освіта»). Тернопіль: ТНПУ, 2019. 73 с.

4. Дитяча література. Навчально-методичний посібник (для спеціальності «Дошкільна освіта»). Тернопіль: ТНПУ, 2019. 60 с.

5. Література для дітей дошкільного віку (завдання до практичних занять із курсу). Тернопіль: ТНПУ, 2019. 44 с.

Menu
Приймальна комісія
Тел. (098) 416-65-93 Тел. (063) 952-00-05 Тел. (0352) 53-39-58
Email: pk@tnpu.edu.ua
Email: info@tnpu.edu.ua

Гаряча лінія
Тел. (0352) 43-58-80 Email: pravo@tnpu.edu.ua
Ресурси