Народилася 6 жовтня 1972 року в м.Тернополі. У 1989 році закінчила середню школу № 3 з поглибленим вивченням іноземних мов м.Тернополя.
У 1994 році закінчила з відзнакою Тернопільський державний педагогічний інститут за спеціальністю «Педагогіка і методика початкового навчання і образотворче мистецтво» та здобула кваліфікацію спеціаліста: учитель початкових класів, образотворчого мистецтва.
Із серпня 1994 року до серпня 1998 року працювала вчителем початкових класів у загальноосвітній школі № 27 м. Тернополя. Із серпня 1998 року до листопада 2000 року працювала вчителем початкових класів у НВО «Школа-дитячий садок № 32» м. Тернополя.
Із листопада 2000 року до листопада 2003 року навчалася в аспірантурі Тернопільського державного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка при кафедрі педагогіки і методики початкової освіти. У 2004 році захистила кандидатську дисертацію на тему «Формування природничих знань дієво практичного характеру у молодших школярів» та здобула науковий ступінь кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.09 – теорія навчання.
Із грудня 2003 по квітень 2006 року працювала на посаді асистента кафедри природничих і математичних дисциплін початкового навчання Тернопільського державного (згодом національного) педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.
У 2007 р. присвоєно вчене звання доцента.
Із квітня 2006 року донині працює на посаді доцента кафедри природничих і математичних дисциплін початкового навчання, згодом кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.
Стажування
- Волинський національний університет ім. Лесі Українки, з 19 березня по 20 квітня 2012 року;
- Мукачівський державний університет, з 29 квітня по 30 червня 2017 року кафедрі педагогіки дошкільної та початкової освіти
Сфера наукових інтересів
теоретичні засади процесу формування дієвих природничих знань у молодших школярів; методичні аспекти вивчення природознавства, суспільствознавства, основ здоров’я в початковій школі; підготовка майбутніх вчителів початкової школи до викладання предметів освітніх галузей «Природознавство», «Суспільствознавство»
Відзнаки
- Грамота Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка (квітень 2011 р.);
- Грамота Тернопільської обласної державної адміністрації, Тернопільської обласної ради (травень 2014 р.);
- Грамота управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації (квітень 2016 р.);
- Грамота Тернопільської міської ради (квітень 2017 р.)
Основні публікації
Жаркова І. Природознавство : підруч. для 4-го класу загальноосвіт. навч. закл. / І. Жаркова, Л. Мечник. —Тернопіль : Підручники і посібники, 2015. — 192 c. :іл. (рекомендовано Міністерством освіти і науки України – Наказ № 777від 20. 07. 2015 р.)
Жаркова І. Основи здоров’я: підручн. для учнів 1 кл. загальноосвітн. навч. закл. / І. Жаркова, Л. Мечник, Л. Коненко. — Тернопіль : Астон, 2012. — 112 с.: іл.(рекомендовано Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України – Наказ № 118від07. 02. 2012 р.)
Жаркова І. Теоретичні засади формування природничих знань дієво практичного характеру у молодших школярів / І. Жаркова // Проблеми педагогічних технологій. —Вип. 2. — Луцьк : Волинська друкарня, 2003. — С. 182-186.
Жаркова І. Система пізнавальних завдань як засіб формування дієвих природничих знань молодших школярів / І. Жаркова, Л. Мечник // Початкова школа. — 2003. — № 4. —С. 19-21.
Жаркова І. Керівництво процесом формування у молодших школярів природничих знань дієво практичного характеру / І. Жаркова, Л. Мечник //Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. — 2004. — № 2. — С. 145-149.
Жаркова І. Використання пізнавальних завдань під час формування природничих знань в учнів 3-4 класів / І. Жаркова //Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. — 2006. — № 3. — С. 101-104.
Жаркова І.Підготовка майбутніх учителів початкової школи шляхом використання технологій інтерактивного навчання / І. Жаркова // Імідж сучасного педагога. — 2012. — № 6. — С. 33-35.
Жаркова І. Використання технологій інтерактивного навчання під час вивчення у ВНЗ методики навчання освітньої галузі «Природознавство» / І. Жаркова // Вісник Черкаського університету. Серія педагогічні науки. —2013. — № 34 (287). —С. 20-24.
Жаркова І. Формування предметної природознавчої компетентності молодших школярів шляхом використання проектної технології / І. Жаркова // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія : Педагогіка. — 2015. — № 1. — С. 43-49.
Є автором навчальних посібників для учнів початкової школи з предметів «Природознавство», «Я у світі», «Основи здоров’я», схвалених для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з педагогіки та методики початкового навчання Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України, та методичних розробок для вчителів початкової школи з предмету «Природознавство».