
Короткі біографічні дані та аспекти професійної діяльності
Народилася 6 жовтня 1972 року в м. Тернополі. У 1989 році закінчила середню школу № 3 з поглибленим вивченням іноземних мов м. Тернополя.
У 1994 році закінчила з відзнакою Тернопільський державний педагогічний інститут за спеціальністю «Педагогіка і методика початкового навчання і образотворче мистецтво» та здобула кваліфікацію спеціаліста: учитель початкових класів, образотворчого мистецтва.
Із серпня 1994 року до серпня 1998 року працювала вчителем початкових класів у загальноосвітній школі № 27 м. Тернополя. Із серпня 1998 року до листопада 2000 року працювала вчителем початкових класів у НВО «Школа-дитячий садок № 32» м. Тернополя.
Із листопада 2000 року до листопада 2003 року навчалася в аспірантурі Тернопільського державного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка при кафедрі педагогіки і методики початкової освіти. У 2004 році захистила кандидатську дисертацію на тему «Формування природничих знань дієво практичного характеру у молодших школярів» та здобула науковий ступінь кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.09 – теорія навчання.
Із грудня 2003 по квітень 2006 року працювала на посаді асистента кафедри природничих і математичних дисциплін початкового навчання Тернопільського державного (згодом національного) педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.
У 2007 р. присвоєно вчене звання доцента.
Із квітня 2006 року донині працює на посаді доцента кафедри природничих і математичних дисциплін початкового навчання, згодом кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.
Із 2019 року виконує функції експерта оцінювання професійних компетентностей вчителів початкових класів під час сертифікації.
Є співавтором освітніх програм підвищення кваліфікації вчителів початкової школи на базі Центру післядипломної освіти ТНПУ ім. В. Гнатюка.
Член редакційної колегії друкованого наукового періодичного видання, включеного до Переліку наукових фахових видань України категорії «Б»: Інклюзія і суспільство. (Навчально-реабілітаційний заклад вищої освіти «Кам’янець-Подільський державний інститут») (Index Copernicus International)
Сфера наукових інтересів
Теоретичні засади процесу формування дієвих природничих знань у молодших школярів; методичні аспекти вивчення природничої, громадянської та історичної, соціальної і здоров’язбережувальної освітніх галузей у початковій школі; підготовка майбутніх вчителів початкової школи до викладання інтегрованого курсу «Я досліджую світ» та використання педагогічних технологій у освітньому процесі НУШ.
Стажування, підвищення кваліфікації
- Львівський національний університет імені Івана Франка,
довідка № 1060-У від 16.05.2022 р.,
Тема: «Розвиток технологій початкової освіти у контексті Концепції Нової української школи», 6 кредитів (180 годин)
- Міжнародне стажування у West Finland College (Huittinen, Finland),
Сертифікат № 15122021 від 24.12.2021 р.,
Тема: «Особливості фінської системи освіти», 6 кредитів (180 годин)
Відзнаки
- Грамоти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка (2011 р., 2018 р., 2021 р.);
- Грамота Тернопільської обласної державної адміністрації, Тернопільської обласної ради (2014 р.);
- Грамота управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації (2016 р.);
- Грамота Тернопільської міської ради (2017 р.);
- Подяка Міністерства освіти і науки України (2024 р.)
Основні публікації
Yankovych, O., Shorobura, I., Binytska, O., Binytska, K., Czepil, M., Karpenko, O., Zharkova, I., Hladiuk, T., & Matiiash, V. Primary school pupils' problem solving skills formation. Romanian Journal for Multidimensional Education. Romania, 2020. Vol. 12, issue 2. P. 148-168.
Руденський Р., Жаркова І. Приватні заклади дошкільної освіти як альтернатива державним установам з освітньої підготовки дошкільників. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2021. № 2. C. 59-66.
Жаркова І., Чайка В., Терещук Г. Формування вміння самоорганізації навчальної діяльності молодших школярів засобами комп’ютерних технологій: дидактичний аспект. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: педагогіка і психологія. 2022. Випуск 71. С. 7-13.
Писарчук О. Т., Жаркова І. І., Ратушняк Н. О., Чайка В. М., Янкович О. І. Інновації в професійній підготовці майбутніх вихователів в умовах війни. Вісник науки та освіти. 2023. № 4(10). С. 642-652.
Жаркова І. І., Янкович О. І. Технологія кейс-стаді в освітньому процесі НУШ як засіб розвитку критичного мислення молодших школярів. Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»)». 2023. № 9(15). С. 408-420.
Гладун Л., Жаркова І. Емоційний інтелект та його формування в старшого дошкільника засобами театралізованої діяльності. Науковий вісник Вінницької академії безперервної освіти. Серія «Педагогіка. Психологія». 2023. Вип. 4. С. 9-16.
Andriana Shyshak, Iryna Zharkova. Digitalization of primary education as a factor of the formation of information and digital skills of primary school students. Review of theology, social sciences and sacred art. Dublin: Isbcrti, 2023. Quarterly, Number 3. Р. 22-29.
Шишак А., Жаркова І. Реалізація змістової лінії «Геометричні фігури» шляхом використання цифрових засобів на уроках математики у 1 класі. Освіта. Інноватика. Практика. 2024. Том 12,
№ 5. С. 104-110.
Є співавтором підручників для початкової школи із предмету «Я досліджую світ» для 1-4 класів закладів загальної середньої освіти, рекомендованих Міністерством освіти і науки України, та навчальних посібників для учнів початкової школи, схвалених для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з педагогіки та методики початкового навчання Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України.