2007–2010 рр. – член спеціалізованої вченої ради К 20.051.01 у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника;
2010–2012 рр. – член спеціалізованої вченої ради К 27.053.03 у ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький педагогічний університет імені Григорія Сковороди»;
з 2010 року – член спеціалізованої вченої ради Д 58.053.01 у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка;
з 2008 року – член Міжвідомчої ради з координації наукових досліджень в галузі освіти, педагогіки і психології;
у 2009, 2010 рр. – голова журі ІІ етапу Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Початкова освіта»;
2009–2012 рр. – голова Державної кваліфікаційної комісії у Чортківському обласному педагогічному училищі імені Олександра Барвінського;
2016 р. – голови Державної кваліфікаційної комісії у Чортківському гуманітарно-педагогічному коледжі імені Олександра Барвінського;
2021, 2022, 2023 рр. – голови Екзаменаційної комісії у Чортківському гуманітарно-педагогічному фаховому коледжі імені Олександра Барвінського;
2015–2022 – консультування працівників ІМЗО з питань експертизи шкільного підручника; підготовка матеріалів для навчання експертів навчальної літератури для закладів загальної середньої освіти;
2017, 2020, 2023 рр. – голова журі обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» в номінації «Початкова освіта»;
2012 рік – член редакційної ради журналу «Перша вчителька», фаховий редактор цього журналу;
член редакційної колегії журналів «Початкова школа», «Учитель початкової школи»;
з 2022 року – член редакційної колегії наукових видань, включених до переліку фахових видань України:
2021 рік – у рамках україно-фінського проєкту «Навчаємось разом» брала участь в онлайн-курсі «Осіння школа творців сучасних освітніх матеріалів для Нової української школи».
Стажування, підвищення кваліфікації
• 2012, 2017 рр. – стажування в Інституті педагогіки НАПН України (відділ початкової освіти);
• 4 листопада – 9 грудня 2021 року – у рамках україно-фінського проєкту «Навчаємось разом» пройшла навчання з курсу «Осіння школа творців сучасних освітніх матеріалів для Нової української школи»;
• 19 червня – 28 липня 2023 року – онлайн стажування у Collegium Civitas (Польща). Тема: «Інтернаціоналізація вищої освіти».
Під керівництвом Я. П. Кодлюк створена (2007 р.) і працює науково-дослідна лабораторія шкільного підручника. Члени лабораторії досліджують такі проблеми:
«Шкільний підручник як модель процесу навчання: історія, теорія, практика» (2008–2012 рр.) (державний реєстраційний номер 0108U003844);
«Модернізація змісту шкільної освіти в Україні: стан та перспективи розвитку» (2013–2018 рр.) (державний реєстраційний номер 0114U003075);
«Дидактико-методичне забезпечення компетентнісно орієнтованої шкільної освіти: національний та зарубіжний виміри» (2021–2025 рр.) (державний реєстраційний номер: 0120U105530).
Відзнаки
• Диплом ІІ ступеня за кращу монографію 2004 року «Підручник для початкової школи» (4 квітня 2005 р.).
• Почесна грамота Академії педагогічних наук України (травень, 2006 р.).
• Почесна грамота Міністерства освіти і науки України (№ 109658).
• Подяка за якісне керівництво студентською науковою роботою та формування наукового потенціалу сучасної молоді в ІІ турі Всеукраїнського конкурсу наукових студентських робіт у галузі «Педагогічні науки» (у тому числі педагогічна і вікова психологія) (м. Переяслав-Хмельницький, 20.03.2009 р.).
• Почесна грамота Інституту педагогіки НАПН України (наказ № 168-од від 08.10.2013 р.).
• Подяка Міжвідомчої ради з координації наукових досліджень з педагогічних і психологічних наук в Україні (№ 2-7/385 від 17.10.2013 р.).
• Грамота Національної академії педагогічних наук України (2015 р.).
• Грамота управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації (2016 р.).
• Медаль «Академік М. Д. Ярмаченко» (рішення вченої ради Інституту педагогіки НАПН України від 19 травня 2016 р.).
• Подяка управління освіти і науки Тернопільської облдержадміністрації (3 березня 2017 р.).
• Подяка за якісне керівництво студентською науковою роботою та формування наукового потенціалу сучасної молоді у ІІ турі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Початкова освіта» (м. Вінниця, 23 квітня 2019 р.).
• Подяка міського голови Сергія Надала (жовтень 2020 р.).
• Подяка проєкту «Фінська підтримка реформи української школи» («Навчаємось разом»), який фінансується Міністерством закордонних справ Фінляндії та ЄС, за участь в організації та проведенні онлайн-курсу «Осіння школа творців сучасних освітніх матеріалів для Нової української школи» для потенційних розробників освітніх матеріалів (10 грудня 2021 року).
• Нагрудний знак «Відмінник освіти» (18 грудня 2023 р.).
Основні публікації
• Корнієнко С. М., Кодлюк Я. П. Батьківські збори у початкових класах: навчально-методичний посібник. 2-е вид. Тернопіль: Підручники і посібники, 1998. 64 с. (Гриф МОН України).
• Кодлюк Я. П., Одинцова Г. С. Розповіді про письменників: посібник для вчителя початкових класів. 2-е вид. Тернопіль: Підручники і посібники, 1998. 128 с. (Гриф МОН України).
• Одинцова Г., Кодлюк Я. Цікавинки на уроках рідної мови: посібник для вчителів початкових класів. Тернопіль: Підручники і посібники, 2000. 128 с. (Гриф МОН України).
• Кодлюк Я. П. Формування уміння вчитися. Навчання і виховання учнів 1 класу: методичний посібник для вчителів / упор. Савченко О. Я. Київ: Вид-во “Початкова школа”, 2002. С. 60–77.
• Савченко О. Я., Кодлюк Я. П. Організація роботи учнів з підручником. Навчання і виховання учнів 2 класу: методичний посібник для вчителів / упор. О.Я. Савченко. Київ: Вид-во „Початкова школа”, 2003. С. 109–124.
• Кодлюк Я. П. Аналіз і оцінювання шкільних підручників: дидактичний аспект. Підручник ХХІ століття. 2003. № 1–4. С. 72–79.
• Кодлюк Я. Підручник для початкової школи: теорія і практика: монографія. Тернопіль: Підручники і посібники, 2004. 288 с.
• Кодлюк Я. П., Одинцова Г. С. Сто двадцять розповідей про письменників: довідник для вчителя початкових класів. Київ: Наш час, 2006. 203 с. (Гриф МОН України).
• Одинцова Г. С., Кодлюк Я. П. Цікаве мовознавство для молодших школярів: посібник для вчителя початкових класів. Київ: Наш час, 2006. 123 с. (Гриф МОН України).
• Кодлюк Я.П. Теорія і практика підручникотворення в початковій освіті: підруч. для магістрантів та студ. пед. ф-тів. Київ: Інформаційно-аналітична агенція «Наш час», 2006. 368 с. (гриф МОН України).
• Педагогіка початкової школи: програма навчальної дисципліни (за вимогами кредитно-модульної системи) / укл.: Я. П. Кодлюк, З. М. Онишків. Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2007. 72 с. (гриф МОН України).
• Корнієнко С. М., Кодлюк Я. П. Батьківські збори у початкових класах: зміст та методика проведення: навчально-методичний посібник. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2008. 144 с. (гриф МОН України).
• Кодлюк Я. П., Янченко О. Я. Робота з підручником на уроках у початковій школі: посібник для вчителя початкової школи / за ред. О. Я. Савченко. Київ: Наш час, 2009. 104 с. (гриф МОН України).
• Науковий простір академіка Олександри Савченко / упоряд.: Я. П. Кодлюк, Т. Я. Довга, Л. М. Заліток, О. С. Покусова; за ред. Я. П. Кодлюк. Київ: Богданова А.М., 2012. 312 с.
• Кодлюк Я. П. Дидактика початкової школи: практичний курс: навчально-методичний посібник. Тернопіль: Астон, 2013. 160 с. (гриф МОНмолодьспорту України).
• Кодлюк Ярослава. Суб’єктність молодшого школяра в навчальній діяльності. Початкова школа. 2013. № 1. С. 6–9.
• Одинцова Г. С., Кодлюк Я. П. Цікаве мовознавство в початковій школі: посібник для вчителя. Тернопіль: Підручники і посіб6ники, 2013. 208 с.
• Кодлюк Я. П. Підготовка студентів до формування в молодших школярів уміння вчитися. Теорія і методика навчання й виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку: від історії до інновацій: монографія / за заг. ред. А. А. Сбруєвої, С. М. Кондратюк. Суми: видавничо-виробниче підприємство «Мрія», 2015. С. 412–429.
• Кодлюк Я. П. Ключові компетентності у змісті підручників для початкової школи. Проблеми сучасного підручника. 2016. Вип. 17. С. 182–191.
• Кодлюк Я. П. Підручник для початкової школи: дидактико-методичний аспект: навчально-методичний посібник. 2-е вид., переробл. і доп. Тернопіль: Вектор, 2016. 116 с.
• Корнієнко С. М., Кодлюк Я. П. Батьківські збори у початковій школі. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2019. 152 с.
•
Кодлюк Я. П., Чекрій І. І. Розробка і створення електронного підручника для закладів загальної середньої освіти (за матеріалами ЮНЕСКО). Інформаційні технології і засоби навчання. 2021. Том 81, № 1. С. 46–59. URL:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/23746
•
Onyshkiv Z., Kodliuk Ya., Lesina T., Malyna O., Kichuk N. Areas Of Modernization Of Preparation Of Future Elementary School Teachers In The Countries Of The European Community. REVISTA TEMPOS E ESPOCOS EDUCACAO. 2021. Том 14. Вип. 33 С. 1–11. (Web of Science). Номер статті е15615. URL:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/23162
•
Yaroslava Kodliuk, Nadiya Bibik, Ihor Kodliuk, Liubov Kodliuk, Olha Radchenko. School textbook as an object of pedagogical research. Second International Conference on History, Theory and Methodology of Learning (ICHTML 2021) : SHS Web of Conferences. (May 12-14, 2021). Kryvyi Rih, 2021. Vol. 104. P. 1–7. URL:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/19052
• Кодлюк Я. П. Шкільний підручник. Енциклопедія освіти / Нац. акад. пед. наук України; гол. ред. В. Г. Кремень; заст. гол. ред. В. І. Луговий, О. М. Топузов; відп. наук. секр. С. О. Сисоєва; редкол.: О. І. Ляшенко, С. Д. Максименко, Н. Г. Ничкало та ін. 2-ге вид., допов. та переробл. Київ: Юрінком Інтер, 2021. С. 1113.
•
Методичні рекомендації щодо розроблення навчальних посібників для 1–2 класів закладів загальної середньої освіти, які заплановано видавати за кошти державного бюджету у 2023, 2024 роках / Кодлюк Я., Погонець І., Шатирко Л., Дзюбко Л., Зелінська Н., Зацерковна Р., Сельменська З. Лист ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» від 21.06.2022 № 22.1/10-790. К, 2022. С. 1–8. URL.:
https://drive.google.com/file/d/1uBXF_hlp5O0oz13IEKN4ClprtRDSrUEw/view
•
Кодлюк Я. П., Одинцова Г. С. Формування у молодших школярів усвідомленого читання засобами навчальних текстів підручника. Слово. Стратегії. Інновації: колективна монографія / за заг. ред. О. Турко, О. Янкович. Тернопіль: Осадца Ю.В., 2022. С. 6–62. URL:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/27259
•
Кодлюк Я. П. Становлення і розвиток проблеми уміння вчитися як ключової компетентності молодших школярів: трохи особистого… Контексти творчості Олександри Яківни Савченко. Уміння вчитися як ключова здатність здобувачів початкової освіти в реаліях воєнного стану: збірник матеріалів ІІ Міжнародних педагогічних читань пам’яті О. Я. Савченко «Контексти творчості Олександри Яківни Савченко. Уміння вчитися як ключова здатність здобувачів початкової освіти в реаліях воєнного стану» (Україна, м. Київ, 3 листопада 2022 р.) (наукове електронне видання) / за заг. ред. Олега Топузова, Оксани Онопрієнко: Ін-т педагогіки НАПН України. Київ: Педагогічна думка, 2022. С. 59–65. URL:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/27903
•
Кодлюк Ярослава, Погонець Іванна. Навчальний посібник для молодших школярів: наукові підходи до розроблення та створення. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка. Тернопіль: ТНПУ імені Володимира Гнатюка, 2023. № 1. С. 77–84. URL:
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/29582
•
Кодлюк Я. П., Погонець І. В. Національний зміст в ілюстративному матеріалі підручників для початкових шкіл України, виданих у 90-х роках ХХ століття. Науковий вісник. Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка. Серія: Педагогічні науки. 2024. № 18. С. 39–47. URL:
http://journals.kogpa.te.ua/index.php/pedagogy/article/view/123